Youtube video
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ac nulla ridiculus nunc metus, pellentesque nibh quisque ad conubia at augue est …
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Dictum ipsum sit fusce arcu interdum facilisi ornare amet. Netus quis proin nunc eget lorem ipsum dolor sit amet.
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit ac nulla ridiculus nunc metus, pellentesque nibh quisque ad conubia at augue est …

Det er vanlig at elever som trenger hjelpemidler i skolehverdagen ikke ønsker å bruke dem i perioder.

Det enkle svaret er at flerspråklige foreldre bør snakke det språket som de mestrer best og som det føles mest naturlig for dem å bruke …

Elever med dysleksi trenger eksplisitt, systematisk og individuelt tilpasset undervisning for å lære å lese og skrive. Sånn finner du …

Har du et barn som har rett på tegnspråkopplæring uten at barnehagen har fått tak i tegnspråkkompetanse? Det trenger ikke å være så …

Kognitive vansker er ofte usynlige, kan være vanskelige å gjenkjenne og har stor betydning for fungering i barnehage, skole.

Barn med kombinerte syns- og hørselstap eller døvblindhet skal kunne delta i skolehverdagen på lik linje med andre barn.

For elever som har neuroutviklingsforstyrrelser er det særlig viktig å finne alternative måter å forstå og ivareta deres perspektiv.

Hvordan kan du gå fram når du skal legge til rette for faglig og sosialt samspill når eleven har en synsnedsettelse?

Her er noen råd til hvordan du i barnehagen kan stimulere til bevissthet rundt skriftspråk og forberede barnet på å lære punktskrift.

ASK er et funksjonelt språk og en måte å uttrykke seg på for den som mangler talespråk.