Spacing variables examples and the global siblings custom spacing rules (these are just the defaults, the margins can be overridden manually for each block from the editor controls)
Spacing 4/5XS (4px fixed)
Item
Item
Item
Spacing 6/4XS (6px fixed)
Item
Item
Item
Spacing 8/3XS (8px fixed)
Item
Item
Item
Spacing 10/2XS (10px -> 12px fluid)
Item
Item
Item
Spacing 20/XS (12px -> 16px fluid)
Item
Item
Item
Spacing 30/SM/Normal (16px -> 24px fluid)
Item
Item
Item
Spacing 40/MD (24px -> 32px fluid)
Item
Item
Item
Spacing 50/LG (32px -> 48px fluid)
Item
Item
Item
Spacing 60/XL (48px -> 64px fluid)
Item
Item
Item
Spacing 70/2XL (64px -> 120px fluid)
Item
Item
Item
Spacing Between Sibling Elements inside Content
Tittel H1
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Dictum ipsum sit fusce arcu interdum facilisi ornare amet. Netus quis proin nunc eget lorem ipsum dolor sit amet.
Hagen-utvalget har gjort en omfattende vurdering og kommer med en rekke forslag om oppgaver de nye fylkeskommunene kan ha. Utvalget har hatt en stor og utfordrende oppgave med på kort tid å gå gjennom en rekke sektorer med ulik grad av funksjon og kompleksitet. Enkelte av forslagene er imidlertid ikke tilstrekkelig utredet. Utvalget foreslår blant annet å flytte Statpeds oppgaver til de nye fylkeskommunene, men drøfter ikke konsekvensene for barn, unge og voksne med særlige opplæringsbehov. Vi mener at disse små og sårbare gruppene ikke vil få tilgang til likeverdige tjenester dersom Statpeds oppgaver fordeles til 11 fylkeskommuner.
Vurdering av Statped bør derfor skje i forbindelse med behandlingen av Nordahl-utvalgets rapport, hvor nye modeller for det spesialpedagogiske feltet skal vurderes.
Tittel H2
- Elevene som får utarbeide kalenderen og planlegge sin egen tid, får økt motivasjon i skolearbeidet.
- Elevene opplever en økt tidsforståelse og bedre muligheter til å disponere egen tid.
- Lærere sier at funksjonstap blir mindre synlig, og klokken har en tøff design, noe som fører til økt status og at eleven ikke skiller seg negativt ut.
- Lærere opplever at elevene trenger mindre hjelp til å komme i gang med oppgavene.
- Lærere opplever mindre mas fra elevene når uforutsette ting skjer, og at elevene virker roligere og mer konsentrerte om arbeidsoppgaven.
- Læreren kan gi beskjed til elever med en gang. Elevene møter opp til riktig tid, og det reduserer uroen i klassen.
- Det kan ta lang tid å få gode rutiner på at elevene skal utvikle egne kalendere, men etter hvert blir dette enklere.
Hagen-utvalgets mandat er «å vurdere overføring av ytterligere oppgaver og ansvar fra staten til de nye fylkeskommunene, med oppmerksomhet mot ansvar, oppgaver og myndighet som støtter opp under fylkeskommunens samfunnsutviklerrolle. Generalistkommuneprinsippet er lagt til grunn for arbeidet, samt at oppgavefordelingen bør ivareta hensynet til brukerne, lokalt selvstyre og deltakelse, samt nasjonale mål». Utvalget bygger sitt arbeid på fem retningslinjer. Disse ligger til grunn for vårt høringssvar.
- Elevene som får utarbeide kalenderen og planlegge sin egen tid, får økt motivasjon i skolearbeidet.
- Elevene opplever en økt tidsforståelse og bedre muligheter til å disponere egen tid.
- Lærere sier at funksjonstap blir mindre synlig, og klokken har en tøff design, noe som fører til økt status og at eleven ikke skiller seg negativt ut.
- Lærere opplever at elevene trenger mindre hjelp til å komme i gang med oppgavene.
Tittel H2
Hagen-utvalgets mandat er «å vurdere overføring av ytterligere oppgaver og ansvar fra staten til de nye fylkeskommunene, med oppmerksomhet mot ansvar, oppgaver og myndighet som støtter opp under fylkeskommunens samfunnsutviklerrolle. Generalistkommuneprinsippet er lagt til grunn for arbeidet, samt at oppgavefordelingen bør ivareta hensynet til brukerne, lokalt selvstyre og deltakelse, samt nasjonale mål». Utvalget bygger sitt arbeid på fem retningslinjer. Disse ligger til grunn for vårt høringssvar.
Tittel H3
Hagen-utvalgets mandat er «å vurdere overføring av ytterligere oppgaver og ansvar fra staten til de nye fylkeskommunene, med oppmerksomhet mot ansvar, oppgaver og myndighet som støtter opp under fylkeskommunens samfunnsutviklerrolle. Generalistkommuneprinsippet er lagt til grunn for arbeidet, samt at oppgavefordelingen bør ivareta hensynet til brukerne, lokalt selvstyre og deltakelse, samt nasjonale mål». Utvalget bygger sitt arbeid på fem retningslinjer. Disse ligger til grunn for vårt høringssvar.
Hagen-utvalgets mandat er «å vurdere overføring av ytterligere oppgaver og ansvar fra staten til de nye fylkeskommunene, med oppmerksomhet mot ansvar, oppgaver og myndighet som støtter opp under fylkeskommunens samfunnsutviklerrolle. Generalistkommuneprinsippet er lagt til grunn for arbeidet, samt at oppgavefordelingen bør ivareta hensynet til brukerne, lokalt selvstyre og deltakelse, samt nasjonale mål». Utvalget bygger sitt arbeid på fem retningslinjer. Disse ligger til grunn for vårt høringssvar.
Tittel H4
Hagen-utvalgets mandat er «å vurdere overføring av ytterligere oppgaver og ansvar fra staten til de nye fylkeskommunene, med oppmerksomhet mot ansvar, oppgaver og myndighet som støtter opp under fylkeskommunens samfunnsutviklerrolle. Generalistkommuneprinsippet er lagt til grunn for arbeidet, samt at oppgavefordelingen bør ivareta hensynet til brukerne, lokalt selvstyre og deltakelse, samt nasjonale mål». Utvalget bygger sitt arbeid på fem retningslinjer. Disse ligger til grunn for vårt høringssvar.
Tittel H5
Hagen-utvalgets mandat er «å vurdere overføring av ytterligere oppgaver og ansvar fra staten til de nye fylkeskommunene, med oppmerksomhet mot ansvar, oppgaver og myndighet som støtter opp under fylkeskommunens samfunnsutviklerrolle. Generalistkommuneprinsippet er lagt til grunn for arbeidet, samt at oppgavefordelingen bør ivareta hensynet til brukerne, lokalt selvstyre og deltakelse, samt nasjonale mål». Utvalget bygger sitt arbeid på fem retningslinjer. Disse ligger til grunn for vårt høringssvar.
Spacing Between the Items of T2 Grid-Like Blocks

Related Content
A full width section that ca have its own background color, a title and a grid of hand-picked or dynamical content to be placed at the end …

Buttons – Knapper
The global appearance of the buttons used in the project (and their style variations).